RENKLER
Renkler hayatımızın parçası. Peki renklerin hayatımızı nasıl etkilediğini biliyor musunuz? Renk seçiminin kimi zaman karakterimizi yansıttığından ya da seçtiğimiz rengin bize olumlu ve olumsuz etkileri olduğundan haberiniz var mı?
KIRMIZI
: Bu renk canlılık ve dinamizmle ilgili bir renktir. Mutluluğu temsil
eder. Kırmızı renk, fiziksel olarak; ataklığı, canlılığı ve duygusal
bağlamda; bir işi sonuna kadar götüren azmi ve kararlılığı gösterir.
İştah
açar. O yüzden dünyadaki gıda firmalarının çoğu logosunda kırmızıyı
kullanır. Kırmızı tansiyonu yükseltir, kan akışını hızlandırır. Yanlış
bir inanış vardır; boğaların kırmızıya saldırdığı sanılır. Oysa boğalar
renk körüdür. Kırmızıya değil, kendilerine sallanan koyu renkli beze
saldırır.
YEŞİL : Duygusal olarak
bizi en çok etkileyen bir organımız olan kalp organının , bu rengin
yaydığı enerji alanında olduğu düşünülür. Doğanın ve baharın rengidir.
Güven veren renktir. O yüzden bankaların logolarında hakim renktir.
Yeşil yaratıcılığı körükler. Bu yüzden büyük lokanta mutfaklarında yeşil
tercih edilir. Hastanelerde de yeşil rahatlatıcı özelliği nedeniyle
kullanılır. Yeşil alanda insanların daha az mide rahatsızlığı çektiği
saptanmıştır.
SİYAH : Duygusallığı ve hüznü simgeler.
Gücü ve tutkuyu temsil eder. Bizde ve batıda siyah matemi temsil
ederken, Japonya'da siyah mutluluktur. Siyah fonda kullanılırsa
karamsarlığı çağrıştırır. Einstein konsantre olabilmek için perdeleri
siyah, gün ışığı olmayan odaları tercih ederdi.
MAVİ
: Vücudumuzda boğaz bölgesini yansıtan bir renktir. Mavi renk
gökyüzünün ve geniş ufukların, denizin simgesidir. Sınırsızlığı ve uzak
bakışlılığı simgeler. Huzuru temsil eder ve sakinleştirir. Araplar
mavinin kan akışını yavaşlattığına inanır, nazar boncuğu o yüzden
mavidir. Batıda intiharları azaltmak için köprü ayaklarını maviye
boyarlar. Duvarları mavi olan okullarda çocukların daha az yaramazlık
yaptığı saptanmıştır.
LACİVERT :
Kozmik renk olarak kabul edilir; sonsuzluğu, otoriteyi, verimliliği
simgeler. O yüzden dünyadaki firmaların yarıdan fazlası logolarında
laciverdi kullanır. Lacivert giyen kişiler kendilerini çok daha
karizmatik ve inandırıcı hissederler. İnsanların üzerinde başarılı ve
güçlü imajı bırakır.
MOR : Eskiden
beri ihtişam ve lüksün son basamağı olarak düşünülür. Tarih , yüksek
sınıfların, saray mensuplarının daima morla bezendiklerini kaydeder.
Nevrotik duyguları açığa çıkardığından, insanların bilinçaltını
korkuttuğu saptanmıştır. İntihar edenlerin beğendiği renktir.
PEMBE
: Uyum ,neşe , şirinliğin ve sevginin simgesi. Rahat hissettiren ve
dinlendiren bir renktir. Bu yüzden bazı büyük mağazalar tezgahtarlarına
pembe üniforma giydirir ki, müşteriler kendilerini rahat hissetsin diye.
Pembe aynı zamanda çocuk rengidir.
SARI
: Sarı zeka , incelik ve pratiklikle ilgilidir. Toplumsal yaşamı ve
birlikte çalışmayı yansıtan bir anlamı vardır. Geçiciliğin ve dikkat
çekiciliğin sembolüdür. Dikkat çekiciliğinden dolayı dünyada taksiler
sarıdır. Sarı ayrıca hüzün ve özlemin rengidir. Sonbaharın tüm hüzünlü
güzelliğinde onun her rengini izlemek mümkündür.
BEYAZI BEYAZA BOYADIM DİKKAT EDİN ALTTTA
BEYAZ:
Temizliği ve saflığı temsil eder. İstikrarı, devamlılığı simgeler.
Politikacılar beyazı pek severler, çünkü temiz, dürüst izlenimi vermek
isterler...
KAHVERENGİ :
Gerçekçiliğin, plan ve sistemin rengidir. Kansas Ünv.�de bir sergide,
duvarların rengi değiştirilebilir hale getirilmiş. Fonda beyaz
kullanıldığında insanlar sergide yavaş hareket etmiş. Fon kahverengiye
döndüğünde ise insanlar müzede daha çok yeri daha az zamanda gezmişler.
Kahverengi insanı hızlandırır. Bu yüzden fastfoodlar iç mekanda
kahverengi kullanır. Kahverengi toprak rengidir. Kıyafetlerde pek tercih
edilmez, çünkü kahverengi giyen insanlar kalabalıkta dikkat çekmezler.